Relatiile intime
Din cuprins:
Nevoia de apartenenta • Relatiile de solidaritate si relatiile de schimb • Relatiile romantice la locul de munca • Retelele de socializare si relatiile intime • Singuratatea • Stereotipul „ceea ce este frumos este si bun” • Perceperea interesului sexual • Dragostea neimpartasita • Dragostea romantica • Autodezvaluirea • Fenomenul Michelangelo • Ritualuri si rutine • Efectul Romeo si Julieta • Destramarea relatiilor intime
Fragment:
" In relatiile lipsite de implicare romantica, oamenii au tendinta sa simpatizeze persoanele de care sunt simpatizati, o astfel de reciprocitate aparand chiar si atunci cand intalnim o persoana pentru prima data si pentru cateva minute. Unii autori au extins aceste constatari la preferintele romantice, dar validitatea extensiei este neclara. De asemenea, daca in relaliile stabile intimitatea se asociaza pozitiv cu dorinta sexuala, aceasta asociere nu se constata si in etapa iniliala a relatiilor romantice. Fenomenul ,greu de cucerit" hard to get”) apare in numeroase zone socioculturale si geografice, cultura populara indicand adesea faptul ca oamenii cauta constant sentimentul de implinire si ca ei nu apreciaza ceea ce obtin prea usor si se zbat pentru a obtine ceva mai greu de atins si, prin urmare, mai valoros. Aceste surse intaresc stereotipul conform caruia barbatilor le place mai mult vanatoarea in sine decat capturarea „prazii", iar o „pracla" usoara nu va fi niciodata la fel de memorabila precum una care a fost mai greu de cucerit. Se sugereaza astfel ca barbatii sunt mai puternic atrasi de o persoana care este sau pare a fi mai greu de cucerit, perceputa (temporar) ca indisponibila. Efectul „greu de cucerit" sporeste dezirabilitatea si atractivitatea potentialului partener romantic. Ideea lui Darwin privind importanta conduitei indivizilor care se lasa greu cuceriti a fost neglijata in mare masura atat in psihologia sociala, cat si in cea evolutionista. Desi fenomenul a fost semnalat din cele mai vechi timpuri, el nu a fost studiat empiric pana in anii '70. In ciuda numarului destul de mare de studii dedicate acestui efect in ultimele decenii, multe demersuri empirice au validat partial existenta lui, cercetatori importanti sugerand faptul ca ar trebui respins sau acceptat doar intr-o forma modificata, nuantata. "
Descrierea produsului
Din cuprins:
Nevoia de apartenenta • Relatiile de solidaritate si relatiile de schimb • Relatiile romantice la locul de munca • Retelele de socializare si relatiile intime • Singuratatea • Stereotipul „ceea ce este frumos este si bun” • Perceperea interesului sexual • Dragostea neimpartasita • Dragostea romantica • Autodezvaluirea • Fenomenul Michelangelo • Ritualuri si rutine • Efectul Romeo si Julieta • Destramarea relatiilor intime
Fragment:
" In relatiile lipsite de implicare romantica, oamenii au tendinta sa simpatizeze persoanele de care sunt simpatizati, o astfel de reciprocitate aparand chiar si atunci cand intalnim o persoana pentru prima data si pentru cateva minute. Unii autori au extins aceste constatari la preferintele romantice, dar validitatea extensiei este neclara. De asemenea, daca in relaliile stabile intimitatea se asociaza pozitiv cu dorinta sexuala, aceasta asociere nu se constata si in etapa iniliala a relatiilor romantice. Fenomenul ,greu de cucerit" hard to get”) apare in numeroase zone socioculturale si geografice, cultura populara indicand adesea faptul ca oamenii cauta constant sentimentul de implinire si ca ei nu apreciaza ceea ce obtin prea usor si se zbat pentru a obtine ceva mai greu de atins si, prin urmare, mai valoros. Aceste surse intaresc stereotipul conform caruia barbatilor le place mai mult vanatoarea in sine decat capturarea „prazii", iar o „pracla" usoara nu va fi niciodata la fel de memorabila precum una care a fost mai greu de cucerit. Se sugereaza astfel ca barbatii sunt mai puternic atrasi de o persoana care este sau pare a fi mai greu de cucerit, perceputa (temporar) ca indisponibila. Efectul „greu de cucerit" sporeste dezirabilitatea si atractivitatea potentialului partener romantic. Ideea lui Darwin privind importanta conduitei indivizilor care se lasa greu cuceriti a fost neglijata in mare masura atat in psihologia sociala, cat si in cea evolutionista. Desi fenomenul a fost semnalat din cele mai vechi timpuri, el nu a fost studiat empiric pana in anii '70. In ciuda numarului destul de mare de studii dedicate acestui efect in ultimele decenii, multe demersuri empirice au validat partial existenta lui, cercetatori importanti sugerand faptul ca ar trebui respins sau acceptat doar intr-o forma modificata, nuantata. "
Detaliile produsului